Tým Hyundai Janík Motorsport bude závodit na evropských okruzích i v roce 2023 a naváže na dosavadní úspěšnou spolupráci se značkou Hyundai. V šampionátu TCR Eastern Europe představí hned tři TCR speciály Hyundai Elantra N, sestava týmu bude zčásti stejná jako v loňské sezóně.
Východoevropský šampionát TCR je pro Hyundai Janík Motorsport známým prostředím. V roce 2022 v něm vyhrál titul mezi týmy a v absolutním pořadí závodníků obsadil díky Petru Semerádovi druhé místo. Talentovaný závodník figuruje v týmové sestavě i pro rok 2023, nepojede ale celý šampionát a sedačku v Hyundai Elantra N TCR by pro sebe měl mít rezervovanou na pouze vybrané závody.
Petr Semerád, jezdec týmu Hyundai Janík Motorsport: "Půjde určitě o to se dobře svézt, pokusit se udělat dílčí výsledky ve velmi silné konkurenci a pomoci týmu a jezdcům se získáváním bodů."
O volant jedné z týmových Elanter se bude Semeád dělit s bývalým výborným formulovým a motokárovým závodníkem Adamem Koutem, který se těší na svůj závodnický comeback po více než třech letech pracovních povinností.
Adam Kout, jezdec týmu Hyundai Janík Motorsport: "Vzhledem k tomu, že v naší rodinné firmě mám na starosti značku Hyundai, jsem moc rád, že mám možnost startovat právě s Elantrou N TCR. Moc se těším na spolupráci s týmem Janík Motorsport, který má mnoho zkušeností ve třídě TCR a věřím, že to bude spolupráce úspěšná."
Třetím jezdcem pro rok 2023 je Maťo Homola, který zahájí svůj třetí rok v týmu Hyundai Janík Motorsport a druhý za volantem Hyundai Elantra N TCR po loňském působení v TCR Europe. Homola je jednoznačně nejzkušenějším týmovým závodníkem se zkušenostmi mimo jiné z FIA ETCC a WTCR.
Maťo Homola, jezdec týmu Hyundai Janík Motorsport: "Mým cílem je postup na TCR World Finals v lednu 2024 a dobrými výsledky v TCR Eastern Europe se mi to může podařit. I když konkurence bude určitě velká, chci šampionát vyhrát."
Roli týmového benjamínka bude plnit polský mladíček Carlo Czepiel. Brzy osmnáctiletý člen Orlen týmu přichází do Hyundai Janík Motorsport z motokár a těší se na svůj první rok v plechovém autě.
„Vždycky závodím, abych vyhrál. Uvědomuji si, že budu nováčkem, a přistupuji k závodům s pokorou. Mým cílem je, aby všichni v paddocku po sezóně věděli, kdo je Carlo Czepiel,” neskrývá ambice polský teenager.
Novou sezónu v TCR Eastern Europe netrpělivě vyhlíží i majitel týmu Václav Janík: „Tím, že jsme loni vyhráli v bodování týmů a byli druzí v jednotlivcích, tak naše ambice jsou ty nejvyšší. Jedeme proto, abychom minimálně obhájili loňské úspěchy a napravili to, co nám loni ‘uteklo‘.“
Spojení mezí týmem Janík Motorsport a českým importérem značky Hyundai úspěšně pokračuje třetí závodní sezónou.
„Tým Hyundai Janík Motorsport v uplynulé sezoně šampionátu TCR Eastern Europe prokázal, že má na to útočit na přední příčky. Kvitujeme tak, že má stejné ambice i pro letošní ročník a jsme přesvědčeni o tom, že nás čeká další úspěšný rok naší spolupráce,“ uvedl Martin Saitz generální ředitel Hyundai Motor Czech.
O naplnění svých ambicí bude tým usilovat během šesti závodních víkendů, které budou korunovány dvěma domácími v Mostě a Brně. První zastavení východoevropského šampionátu TCR se uskuteční na začátku dubna na německém Oscherslebenu.
2023 TCR Eastern Europe – Kalendář
8. a 9. dubna – Motorsport Arena Oschersleben
29. a 30. dubna – Hungaroring
20. a 21. května – Red Bull Ring
9. a 11. června – Slovakia Ring
5. a 6. srpna – Automotodrom Most
22.3.2023
Hyundai