Pneumatiky Pirelli, nasazené během historicky nejdelší sezóny Formule 1, ujely v průběhu 24 Velkých cen úctyhodných 334 942,175 kilometrů. Tato vzdálenost odpovídá 94 % cesty na Měsíc. Od prvního volného tréninku v Bahrajnu až po šachovnicovou vlajku v Abú Zabí tak pneumatiky neúnavně sloužily světovým závodníkům na jejich pouti.
Sezóna 2024 byla o 27 016,375 kilometrů delší než předchozí rok, především díky návratu Velkých cen Emilia-Romagna a Číny. I přes nárůst vzdálenosti zůstala skladba pneumatik podobná – pneumatiky slick dominovaly s podílem 93,59 %, zatímco pneumatiky Cinturato Intermediate si polepšily na 5,84 %. Naopak pneumatiky Cinturato Extreme Wet byly využity méně, jejich podíl klesl na 0,57 %. Mezi slicky znovu kralovala směs C3, použitá na všech závodech, i když její podíl klesl z 36,57 % na 32,06 %. Změny ve využití jednotlivých směsí byly částečně ovlivněny přechodem na měkčí kombinace v Melbourne a Interlagosu.
Pierre Gasly na voze Alpine zajel nejdelší vzdálenost na jedné sadě pneumatik – při Velké ceně v Baku na směsi C3 zvládl 300,15 km (50 kol). Charles Leclerc ujel nejvíce na směsi C2, konkrétně 265,53 km (43 kol) při závodě v Džiddě. George Russell dominoval na směsi C4 v Monaku s ujetými 256,95 km (77 kol), zatímco Nico Hülkenberg na směsi C5 absolvoval 242,76 km (57 kol) v Zandvoortu. Yuki Tsunoda na intermediálních pneumatikách zajel nejdelší stint v Montrealu, celkem 191,84 km. Na pneumatikách Extreme Wet se nejvíce prosadil Liam Lawson, který zvládl 81,87 km během závodů za tým Racing Bulls.
V roce 2024 Pirelli dodalo týmům celkem 8 016 sad pneumatik, z nichž 2 718 nebylo nikdy použito. Díky zavedení pravidla „strip-and-fit“ u mokrých pneumatik bylo vyrobeno o 3 500 kusů méně, což přispělo ke snížení environmentální zátěže. Přesto zůstává otázka efektivnějšího využití pneumatik během závodních víkendů stále otevřená – například 11,66 % sad slicků zůstalo nevyužitých.
Velká cena Japonska se zapsala do statistik největším počtem zastávek v boxech – diváci v Suzuce mohli sledovat 46 výměn pneumatik. Na opačné straně spektra stojí závody v Džiddě a Monaku, kde bylo jen 19 a 7 zastávek. Pokud jde o extrémy teplot, Interlagos během závodu zaznamenal 35,6 °C, zatímco Silverstone byl nejchladnější s teplotami mezi 10,9 a 13,9 °C. Nejžhavější povrch trati nabídla Velká cena Maďarska s 58,6 °C, zatímco nejchladněji na trati bylo v Silverstonu (12,8 °C).
Sezóna 2024 byla nejen z pohledu délky, ale i z hlediska technických inovací a optimalizace zdrojů jednou z nejzajímavějších v historii Formule 1. Pirelli opět ukázalo, že je neodmyslitelnou součástí tohoto sportu, a díky inovacím dokáže držet krok s neustále rostoucími nároky moderního motorsportu.
9.1.2025
Pirelli