Peugeot TotalEnergies v závodu 1812 km Kataru: Zasloužené umístění v „top 10“

Peugeot TotalEnergies v závodu 1812 km Kataru: Zasloužené umístění v „top 10“

Závod 1812 km Kataru 2025 na okruhu Losail International Circuit byl plný událostí a byl celkem desetkrát přerušen (Safety-Car, Virtual Safety-Car a Full Course Yellow). Tým Peugeot TotalEnergies zvládl tyto složité momenty velmi dobře, efektivně přizpůsoboval své strategie, a nakonec dokončil závod v první desítce s vozem číslo 93.

Peugeot 9X8 s číslem 93 měl chaotický začátek, když Jean-Eric Vergne odstartoval z 10. pozice, ale brzy přišla penalizace v podobě nuceného průjezdu boxy za nedodržení pravidel při režimu Full Course Yellow (ztráta asi 30 sekund). Následné zpomalení kvůli prvnímu safety caru zkompenzoval druhý safety car, který pomohl vozu 9X8 dostat se znovu do vedoucího okruhu. Mikkel Jensen za volantem vozu č. 93 zajel několik rychlých kol (1min42s646 ve 134. kole) a poté předal řízení Vergnovi, který absolvoval dvojitý stint s kombinací tvrdých pneumatik na levé straně a středně tvrdých na pravé. V závěru se o řízení vozu podělili Paul Di Resta a Mikkel Jensen, přičemž dokončili závod na 9. místě.

Drama vozu č. 94

Podobně dramatický průběh měl i Peugeot 9X8 s číslem 94, který měl hned v prvním kole kolizi s jiným vozem. Loïc Duval začal s dvojitým stintem na tvrdých pneumatikách a následně předal řízení Stoffelu Vandoorneovi, který pokračoval s identickou strategií pneumatik. V 18:15 usedl za volant Malthe Jakobsen a absolvoval 64 kol dlouhý dvojitý stint v noci. Tuto etapu si zřejmě bude dlouho pamatovat. V 8. hodině závodu, poté co svedl těsný souboj s Porsche č. 5, bohužel obdržel penalizaci průjezdem boxy, která vyřadila vůz číslo 94 z bodovaných pozic.

Ohlasy týmů:

Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport: „Byl to složitý a velmi vyrovnaný závod, hlavně ve středu pole. Losail je trať, která moc neničí pneumatiky, takže jsme neměli problémy s kvótou. Nicméně podmínky na trati se neustále měnily, a proto jsme museli najít správné kombinace pneumatik, zatímco jsme se snažili vymyslet správnou strategii při přerušení závodu a udržet obě auta na vedoucím okruhu co nejdéle.“

Jean-Marc Finot, Senior VP Stellantis Motorsport: „Obě auta dojela do cíle a byla velmi v tomto desetihodinovém závodě velmi spolehlivá, což je pozitivní, protože jsme před kvalifikací museli vůz č. 94 kompletně přestavět. Během závodu jsme maximálně využili náš potenciál, který jsme na tomto závod měli, a využili jsme i všechny příležitosti včetně safety carů, abychom se posunuli v pořadí. Celý tým odvedl fantastickou práci! Teď musíme najít ještě trochu větší rychlost, abychom pravidelně bojovali o přední příčky.“

Po osmi dnech testování a více než 8000 kilometrech na okruhu v Losailu se tým Peugeot TotalEnergies v Kataru zúčastní ještě vývojových jízd, než se zaměří na další závod FIA WEC – 6 hodin Imoly (Itálie) – 20. dubna.

Hodnocení jezdců:

Mikkel Jensen (Peugeot 9X8 #93): „Můj první dvojitý stint trval přes dvě hodiny. Teploty mezi dnem a nocí výrazně klesly, takže trať se hodně měnila. Nebylo jasné, zda použít tvrdé nebo střední pneumatiky, nakonec jsme jeli tvrdé vlevo a střední vpravo. Nebyl jsem nejrychlejší, ale udrželi jsme se v top 10 a ve vedoucím okruhu.“

Malthe Jakobsen (Peugeot 9X8 #94): „Byla to můj první dvojitý stint s novým týmem! Nebylo to snadné zejména kvůli dvěma safety carům. Musel jsem opatrně zahřívat tvrdé pneumatiky na levé straně a střední na pravé, a to na chladné trati při restartech. Nechtěl jsem udělat chybu, ale zároveň jsem chtěl zůstat v top 10. Byla to skvělá zkušenost!“

Stoffel Vandoorne (Peugeot 9X8 #94): „Ve svém posledním dvojitém stintu jsem hodně tlačil na to, abychom se dostali zpět po penalizaci průjezdem boxy. Předjel jsem několik aut, měl jsem skvělý pocit a dobré tempo. Je škoda, že jsme nezískali body, ale vše analyzujeme a v Imole se vrátíme silnější!“

Datum zveřejnění

1.3.2025

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2823 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál